A víz összeköt – Fontos üzenet a Budapesti Víz Világtalálkozó 2016 logójában és szlogenjében

A Budapesti Víz Világtalálkozó 2016, mind célkitűzéseiben, mind a bevont döntéshozók tekintetében egyedülálló és nagy horderejű esemény lesz. A szinte már világmárkának minősülő Budapesti Víz Világtalálkozó 2016-os logója és szlogenje éppen ezért fontos üzenetet közvetít a világ számára.

A Budapesti Víz Világtalálkozó 2016-os logójában látható vízcsepp első üzenete figyelmeztetés és figyelemfelhívás, amely „az utolsó csepp” kifejezésre épül, utalva arra, hogy az utolsó pillanatban vagyunk, mielőbb cselekedni kell: újszerű és hatékony megoldásokra van szükség a fenntartható vízgazdálkodás területén.

A második üzenet mélyebb tartalommal bír: az az édesvízkészlet, amelyen minden földi élőlénynek osztoznia kell, úgy aránylik a Föld tömegéhez, mint a logóban a kis csepp a Föld megjelenítéséhez. Ha pedig ennek az édesvízkészletnek az elérhető mennyiségét nézzük, akkor még ennél is drámaibb a helyzet:  a Föld vízkészletének csupán 3%-a alkalmas emberi fogyasztásra, ennek több, mint kétharmad része azonban nehezen, vagy egyáltalán nem hozzáférhető.

A harmadik üzenet pedig arra a szintén kritikus területre világít rá, hogy a klímaváltozással kapcsolatos kihívások 80%-a vízhez kötődik.

„A 2013-as Budapesti Víz Világtalálkozó logójának és szlogenjének tervezésekor még nem volt egyértelmű, hogy a budapesti esemény egy egyszeri esemény lesz, vagy márkává válik a nemzetközi térben. A 2013-as rendezvény jelentős sikerei után a kreatív csapattal úgy döntöttünk, hogy a BWS (Budapest Water Summit) három évvel ezelőtti logóját és szlogenjét („Give the future a chance”) fejlesztjük tovább, és egy olyan univerzális, de ugyanakkor elgondolkodtató megoldást kerestünk, amely méltóképpen képviseli a 2016-os megoldás-orientált világtalálkozó fontosságát.” – hangsúlyozta Joó István, a Víz Világtalálkozó előkészítéséért felelős miniszteri biztos.

A Budapesti Víz Világtalálkozó 2016 stratégiai célja, hogy az esemény sikeresen összekapcsolja a politikai döntéshozatalt a tőke, a tudás, a technológia által kínált megoldási lehetőségekkel és a folyamatok társadalmisításában kulcsszerepet játszó civilekkel.

Erre építve a 2016-os BWS szlogenje „A víz összeköt” („Water Connects)”, elsősorban arra utal, hogy a víz, amely nem ismer határokat, új típusú együttműködésekre sarkall; összeköti a vízgazdálkodást, az ipart, a mezőgazdaságot, az egészségügyet és az oktatást, összekapcsol országokat, régiókat, generációkat és kultúrákat, illetve „forrása” az összes fenntarthatósági cél megvalósításának is, amely alapvetően befolyásolja mindannyiunk jövőjét.

További információ: Well PR - i.szabo@well.hu